Joel Volkov ja Marge Kari: Tanki tandem

Joel Volkovi ja Marge Kari tandem on koos vedamas loovagentuuri Tank. Kas tandem või ühe organismi kaks poolt tandemis kliendiga? Juttu tuleb ideedest ja struktuurist, ootustest ja inspiratsioonist, kogemusest ja noortest tegijatest, ja muidugi sellest miks on hea endale leida töö-kaasa, kellega koos ettevõtte DNA-d luua ja hoida.

Kuula ka Joeli ja Odeni podcasti ChillitBäng

Joeli lugemis- või kuulamissoovitused:

Contagious: Why Things Catch On, Jonah Berger

Pennsylvania Ülikooli, Whartoni ärikooli turundusprofessor Jonah Bergeri esimene raamat, mis sai kiiresti bestselleriks kõikjal maailmas. Kuna me ülejäänut kaht tema teost veel lugenud pole, siis neid hetkel soovitada ei oska. Aga Contagious on kindlasti üks paremaid raamatuid, mis seletab lahti, miks mingid ideed haakuvad ja lendavad ja miks mõned seda mitte ei tee. Raamat põhineb suuresti teaduslikul analüüsil, kuid pole ühestki otsast igav teaduskirjand. Väga sorav ja tõesti kasulikke näpunäiteid täis lugemine kõigile, kes tahavad, et nende kampaaniad leviksid.

Creativity, Inc: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration, Ed Catmull, Amy Wallace

See on kuuldavasti öökapiraamat paljudel maailma juhtivate loovkollektiivide liidritel. Südamlik, põnev, inimlik ja kohutavalt õpetlik lugu sellest, kuidas tekkis animatsioonistuudio Pixar. Kuidas seda hoiti, kasvatati ja arendati nii, et loovus ja talent alati esiplaanil püsiks, kuid samas saaks ka töö tehtud. Ja lõpuks, kuidas ühildati Disney ja Pixari täiesti erinevad maailmad üheks kontserniks ning mida sellest kõigest õppida. See on raamat juhtimismoraalist, firmakultuurist ja võimatu võimalikuks tegemisest. Soovitame südamest.

Creative Quest, Questlove

Ahmir Khalib Thompson ehk artist nimega Questlove on võluv multitalent, olles äärmiselt andekas trummar, DJ, saatejuht, koomik, gurmaan, disainer, ajakirjanik, edukas ettevõtja ja isa. Kogu tema tegevuse motoks on loovus. Tema autobiograafiline raamat räägibki sellest, kuidas suuta teha kõike ja veel enamat alati hea tunde ning kõrge loova potentsiaaliga. See mõtisklus on mingis mõttes natuke nagu Creativity, Inc., kuid räägib loovusest ning selle arendamisest ühe isiku või väikese meeskonna kontekstis, valdavalt läbi muusiku prisma. Ka see on üks neist audioraamatutest, mida loeb autor ise. Kindlasti soovitame seda versiooni, kuna lisaks Questlove’i mõnusale tämbrile ja huumorile on see vürtsitatud ka spetsiaalsete muusikaliste vahepaladega. Audioraamatuna oli see teos ka 2019. aasta Grammy „Räägitud sõna“ kategooria nominentide hulgas.

Delivering Happiness: A Path to Profits, Passion, and Purpose, Tony Hsieh

See on juba kümme aastat vana raamat, kuid mitte päevagi iganenud. Tony Hsieh on ühe maailma parima online kinga- ja riidepoe Zappose asutaja. Selles raamatus räägib ta oma ettevõtja-karjääri arenguloo, kus on oluline roll väärtustel, koostööl ja inimeste elu paremaks muutmisel. Suurte avalduste varjus on tegemist sügavalt isikliku sisekaemusega, mis on täis mitmesuguseid arendavaid õppetunde. Tänu Tonyle ei pea keegi meist kümneid või sadu miljoneid dollareid ära põletama, et õppida inimlikult ettevõtet juhtima. Tema on selle meie eest ära teinud ja õnneks ka kirja pannud. Võid vabalt seda raamatut Tony enda sisseloetuna kuulata, vt Audible.com. Väikese otsimise tulemusena leiab raamatu ka Youtube’ist täiesti tasuta.

Alchemy: The Dark Art and Curious Science of Creating Magic in Brands, Business, and Life, Rory Sutherland

Tõenäoliselt on Rory Sutherland hetkel üks kõige ägedam ja vokaalsem reklaamimaailma võlur ja alkeemik. Kui keegi nägi seda Ogilvy & Mather Groupi juhatuse aseesimeest (kes tegelikult on küll hoopis pigem grupi globaalne loovjuht) Passwordil rääkimas, siis on selle raamatu lugemine lausa kohustuslik. Või veel parem – läbi kuulata, kuna Audible.com keskkonnas on saadaval tema enda loetud versioon. Rory räägib kõigest – näiteks sellest, miks inimesed on nõus Red Bulli eest maksma hingehinda, olgugi, et selle maitse ei meeldi kellelegi, toime pole objektiivselt tõestatud ja kogus on väike. Või siis sellest, kuidas reformida rongiliiklust või mis värk nende lillede ja mesilastega tegelikult on. Aga peamiselt räägib raamat sellest, et inimene on ennekõike irratsionaalne olend. Isegi kõige jõhkram ökonomist ja optimeerija on. Tegemist on meie arvates raamatuga, mis võib päästa loovuse matemaatikute käest. Igal juhul hoiame pöialt.

Frenemies: The Epic Disruption of the Advertising Industry (and Everything Else), Ken Auletta

Reklaam on globaalses maastaabis 600 miljardi dollari äri. Kogu see raha keerutatakse käputäie firmade vahel. Need ettevõtted on kohati koostööpartnerid ja suured sõbrad, aga samal ajal ka verised vaenlased – sellest raamatu nimi. Korduvalt grandioosseid analüütilisi teoseid kirjutanud ajakirjanik Ken Auletta on kogu süsteemi endale põhjalikult selgeks teinud ja avab lugejale uksed telgitagustesse. Väga põnev ja kaasakiskuv lugemine neile, keda huvitab, kuidas globaalne reklaamiäri on aastatega muutunud ja kuhu see lähitulevikus liigub. Olgugi, et jutt käib Londonist, New Yorkist, Tokyost ja San Franciscost, siis paljud raamatus kirjeldatud mõjud ulatuvad omal kummalisel moel ka Eestisse, sest kõik on lõpuks kõigega seotud.

Where the Suckers Moon: The Life and Death of an Advertising Campaign, Randall Rothenberg

Kui kellelgi õnnestub see rariteet originaaltrükis hankida, siis tasub kindlasti kohe läbi lugeda ja seejärel säilitada kontrollitud kliimaga seifis. Tegemist on ilmselt ühe maailma parima reklaamiala käsitleva raamatuga, mis jääb selleks veel pikaks ajaks. Narratiivilt on tegu insideri detailse ülevaatega, kuidas kuus Ameerika reklaamiagentuuri võistlevad 1991. aastal Subaru teenindamise nimel (ja mis edasi saab). Sisult aga metsikult palju rohkem. Ja fakt, et kogu tegevus toimub 30 aastat tagasi ei oma mingit rolli. Pigem on see isegi hea, kuna tollal veel suuresti analoogmaailma emotsioonid ja asjade korraldus oli läbipaistvam ja seeläbi ausam ning lugejale arusaadavam. Kui kellelegi ütleb midagi Wieden+Kennedy, siis see raamat on absoluutselt hädavajalik lugemisvara. Ja kui ei ütle, siis tasub ikkagi igal juhul lugeda.

The Creative Act: A Way of Being, Rick Rubin

Legendaarne muusikaprodutsent Rick Rubin istus aastaid tagasi maha, et kirjutada raamat, kuidas luua suurepäraseid kunstiteoseid, aga nagu ta ise ütleb, siis välja tuli raamat sellest, kuidas olla. Samas, lugedes seda vägagi zen vaibiga teost, saad kaks laksu korraga – kuidas elada õnnelikumalt ja tegelikult ikka ka seda, et kuidas luua paremini. Sest ühe looja jaoks on need kaks asja nii metsikult põimunud, et kohati on isegi raske vahet teha. Kogu raamat lausa kiirgab kogemust, tarkust ja mis põhiline – rahulikku enesekindlust. Seda viimast on meil aina rohkem vaja.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga